Viimein Leticille treenaamaan

//Viimein Leticille treenaamaan

Viimein Leticille treenaamaan

Nyt on influenssa selätetty ja perhekin on terve! Yllätys, yllätys että oli mukavaa palata treenaamaan taas Leticille! Päätin tehdä koko kropan treenin, että saa kaikki tai ainakin suurimmat lihasryhmät aktivoitua. Liian kovaa rempomista vältin, mutta annoin treenin kuitenkin tuntua treeniltä.

IMG_0751

Aloitettiin peruslämmittelyllä: Crossaria ja kuntopyörää 15min, siten että lihakset lämpenee ja veri alkoi kiertämään. Tein myös lämmittelyä kepillä tasapainolaudan päällä.

IMG_0712 IMG_0706

Seuraavaksi suuntasin tekemään käsiä: Ojentajat ja hauikset. Liikkeet teen aina siten, että ensin hauikset ja heti perään ojentajat ilman taukoa. Liikkeet vien aina loppuun niin, ettei tanko enää liiku! Sitten pieni 30.s tauko ja sarja alkaa alusta. Painot on asetettu siten, että jaksan tehdä toistoa noin 6-8 kertaa. Joskus saatan kokeilla suuremmilla painoilla, mutta huomaan, että alan ns. huijaamaan muilla lihaksilla eikä liike mene oikeaan paikkaan 100%:sesti. Tässä tuleekin olla tarkkana, ettei lataa liian isoja painoja!

IMG_0714 IMG_0724

 

Käsien jälkeen vuorossa oli ylätalja samalla periaatteella – liike viedään aina loppuun. Sarjoja oli tällä kertaa 4.

IMG_0729 IMG_0730

 

Seuraavaksi siirryin tekemään jalkaprässiä. Jatkoin samoilla painoilla kuin ennen sairastelua ja kyllähän se tuntui! Hyvä, että sain kelkan liikkumaan aluksi! Onneksi liike alkoi sujua ja sain tehtyä 8 toistoa ja 3 sarjaa loppuun vietynä.

IMG_0745 IMG_0744

Seuraavaksi tein lemppari jalkaliikkeet: Etu- ja takareidet! Nämä teen siten, että ensin etu- ja sitten takareidet ilman taukoa. Liikkeet viedään loppuun ja sitten pieni tauko ja sarja alusta.

IMG_0746 IMG_0750 IMG_0754 IMG_0755

Lopuksi vatsat x 3 pallon kanssa ja 3 x lattialla jalkoja ja lantiota nostaen. Extrana vielä takareidet lattialla lantiota nostaen x 3.

IMG_0767 IMG_0759

Lopuksi kunnon venyttelyt! Ja se oli siinä tällä erää! 🙂

IMG_0796 IMG_0787 IMG_0756

2016-11-28T18:13:54+00:00By |

About the Author: